Checking for student understanding... and misunderstandings!
(Code : C-d-23)
Zielsetzung / Objectifs
Knowledge
The participants will know:
- how cognitive psychology can inform effective teaching and learning
- approaches to gathering data through questions.
Know-how
The participants will be able to:
- apply cognitive psychology theories in teaching, especially in how we communicate our questions
- use a variety of strategies to efficiently check for understanding
- use a variety of strategies to help ensure a safe and inclusive learning environment.
Posture
The participants will:
- appreciate that checking for understanding of all students can promote equity
- appreciate the power of collaboration
- have the courage to take sensible risks and try things out.
Inhalt / Contenu
This workshop aims to explore ways in which students show what they understand (and misunderstand). The emphasis is on receiving and providing feedback efficiently. During the workshop, participants have opportunities to consider how teaching strategies used and presented in the workshop can be applied in the classroom. Furthermore, there are opportunities for participants to collaborate and share experiences.
Arbeitsformen / Approche méthodologique
- Participants are expected to actively engage with each other for deeper understanding
- participants are expected to engage with concepts
- participants are expected to create ideas
- participants are expected to independently and collaboratively consider the application of different teaching approaches.
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Éanna O'Boyle, Doctor of Education (EdD), Consultant, Teacher
Remarques / Anmerkung
Veuillez consulter votre espace MS Teams, le groupe de formation s’affichera au plus tard un jour avant le début de la formation. Vous ne recevrez pas de lien d'accès.
Un microphone et une caméra sont indispensables pour y participer (PC ou ordinateur portable, pas d'iPad ni de smartphone (fonctionnalité limitée)). La caméra doit être allumée pendant toute la durée.
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | Blended learning |
---|---|
Date : | 1. en présentiel à l’IFEN Walferdange : le jeudi 16 mai 2024 de 14 à 17 heures 2. en ligne synchrone sur Teams : le jeudi 6 juin 2024 de 16 à 18 heures |
Lieu : | Formation en blended learning : séances en présentiel et en ligne |
Nombre max. de participants : | 20 |
Places disponibles : | 14 |
Statut de la formation : | Inscriptions clôturées |
Délai d'inscription : | - |
Public cible
Contexte professionnel : | [ES] Enseignement secondaire [EF_C2-4] Enseignement fondamental-Cycle 2-4 |
---|---|
Catégorie de fonction : | Personnel enseignant |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Langue(s) : | anglais |
---|---|
Informations : | Institut de formation de l’Éducation nationale |