Introducing ukulele to your music lesson
(Code : D3-b-55)
Kontext / Contexte
This course aims to prepare teachers to teach their students how to play the ukulele and offer ukulele projects in the classroom.
Zielsetzung / Objectifs
Knowledge
The participants will know:
- some basic skills on the ukulele
- teaching tips
- how to get started with the ukulele and your class
- assessment ideas
- what progress looks like over time.
Know-how
The participants will be able to:
- play a song on the ukulele
- plan a project on the ukulele
- teach ukulele with a student-led approach
- explore assessment opportunities in the classroom.
Posture
The participants will:
- plan projects for students within the classroom
- enable students to expand their musical skills.
Inhalt / Contenu
- Presentation of some ukulele techniques and resources
- learn some basic ukulele skills.
Arbeitsformen / Approche méthodologique
- Presentation
- participation
- questions and answers.
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Kim Miles, music teacher in secondary
Remarques / Anmerkung
The ukuleles are right-handed, those who are left-handed, please inform before.
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | le vendredi 12 janvier 2024 de 13 à 15.30 heures |
Lieu : | Ecole internationale Mersch Anne Beffort I - Salle de Musique 2e étage |
Nombre max. de participants : | 15 |
Places disponibles : | 9 |
Statut de la formation : | Formation attestée |
Délai d'inscription : | - |
Public cible
Contexte professionnel : | [EF_C2-4] Enseignement fondamental-Cycle 2-4 [ES] Enseignement secondaire |
---|---|
Catégorie de fonction : | Personnel enseignant |
Informations complémentaires : | personnel enseignant d'écoles internationales |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Langue(s) : | anglais |
---|---|
Informations : | Institut de formation de l’Éducation nationale |