Unterrechtsentwécklung - Anescht schaffen
(Code : C-c-28)
Kontext / Contexte
Léierpersounen stinn, opgrond vun der wuessender Heterogenitéit vun der Gesellschaft/ Schülerschaft, virun der Erausfuerderung, den ënnerschiddleche Bedürfnisser vun de Schüler am Unterrecht nohalteg gerecht ze ginn. Dëst gëtt um Terrain op verschiddenen Ebenen siichtbar (ë.a. am Kader vum PDS oder och aus der Demande vun eenzelnen Enseignanten & Direktiounen).
Dës Offer ass ee Bausteen fir am Beräich vun der Schoulentwécklungs-Begleedung d’Synergien tëscht de Niveauen Klass, Cycle a Schoul weider ze fërderen.
Zielsetzung / Objectifs
Den Enseignant a senger Roll stäerken fir sengen Erausfuerderungen nohalteg gerecht ze ginn.
Wëssen
D’Participanten
- hunn en Iwwerbléck iwwert d’„Grondforme“ vum Unterrecht an d’Zesummespill dovunner („Drei-Säulen-Modell“)
- kennen d’Entwécklungsdimensiounen vum Unterrecht („Didaktisches Sechseck“), souwéi Kriterien vun der Unterrechtsqualitéit
- eegnen sech spezifescht Wëssen un an deem Beräich an deem si hiren Unterrecht wëlle weider entwéckelen
(Theoretesch Basis: „Unterrichtsentwicklung“ vum Hilbert Meyer) .
Fäegkeeten
D’Participanten sinn an der Lag
- Stäerkten a Schwächten vun hirem Unterrecht ze reflektéieren
- hire Besoin ze identifizéieren an zu engem Entwécklungszil ze verdichten
- Mesuren fir d’Erreechen vum Entwécklungszil ze plangen, ëmzesetzen, ze évaluéieren a ggfs. unzepassen (Erweiderung vum eegenen Handlungsrepertoire).
Haltung
D’Participanten
- reflektéieren hir eegen Unterrechtspraxis an entwéckelen se weider
- sinn sech hire Stäerkten a Schwächte bewosst an entwéckelen hiren eegenen Enseignants-Profil.
Inhalt / Contenu
Prozessmodell, bestoend aus mindestens fënnef Phasen, déi anenee gräifen:
(1) Optragsklärung mam I-DS: Thema agrenzen, kloer faassen an zu engem Entwécklungszil verdichten
(2) Informatiounen an Emsetzungsiddiën zum ausgewielten Thema sammelen
(3) Unterrechtsvirbereedung mam I-DS
(4) Ëmsetzung mat de Kanner an der Klass
(5) Austausch a Reflexioun iwwert d’Ëmsetzung mat (Tësche-)Fazit mam I-DS
Arbeitsformen / Approche méthodologique
Phasen (1), (3), (5): Eenzeltreffen mam I-DS
Phasen (2), (4): Aleng, zesumme mam I-DS oder zesumme mat aneren Enseignanten oder Experten
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Véronique Schmitz, institutrice spécialisée en développement scolaire (Dir14 et Dir15)
ou
Linda Rippinger, institutrice spécialisée en développement scolaire (Dir03 et Dir06)
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | sur demande |
Lieu : | à déterminer |
Nombre max. de participants : | 8 |
Places disponibles : | 8 |
Statut de la formation : | Formation sur demande |
Délai d'inscription : | - |
Groupe B
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | le lundi 11 et le mercredi 13 septembre 2023 de 10 à 12 heures - Véronique Schmitz autres dates à définir |
Lieu : | Ecole fondamentale de Tandel |
Nombre max. de participants : | 1 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Inscriptions clôturées |
Délai d'inscription : | - |
Groupe C
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | le mercredi 6 septembre 2023 de 10 à 12 heures le lundi 11 septembre 2023 de 10 à 12 heures le lundi 11 septembre 2023 de 14 à 16 heures le mardi 24 octobre 2023 de 12.30 à 14.30 heures - Linda Rippinger le mercredi 25 octobre 2023 16 à 18 heures le mardi 23 janvier 2024 de 12.30 à 14.30 heures autres dates à définir |
Lieu : | Ecole fondamentale d'Esch/Alzette - École Ale Lycée (C2-4) |
Nombre max. de participants : | 1 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Inscriptions clôturées |
Délai d'inscription : | - |
Groupe D
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | le lundi 11 septembre 2023 de 14 à 16 heures le mercredi 25 octobre 2023 16 à 18 heures le mardi 23 janvier 2024 de 12.30 à 14.30 heures |
Lieu : | Ecole fondamentale d'Esch/Alzette - École Ale Lycée (C2-4) |
Nombre max. de participants : | 3 |
Places disponibles : | 1 |
Statut de la formation : | Inscriptions clôturées |
Délai d'inscription : | - |
Groupe E
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | le vendredi 13 octobre 2023 de 12.15 à 13.45 heures |
Lieu : | Centre scolaire Erpeldange-sur-Sûre |
Nombre max. de participants : | 4 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Inscriptions clôturées |
Délai d'inscription : | - |
Groupe F
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | les jeudis 26 octobre et 30 novembre 2023 de 14 à 16 heures le jeudi 25 janvier 2024 de 14 à 16 heures |
Lieu : | Ecole fondamentale d'Esch/Alzette - Bruch C2-4 |
Nombre max. de participants : | 25 |
Places disponibles : | 5 |
Statut de la formation : | Formation attestée |
Délai d'inscription : | - |
Groupe G
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | les mercredis 8 et 22 novembre 2023 de 12 à 14 heures autres séances restent à déterminer |
Lieu : | Ecole fondamentale de Capellen |
Nombre max. de participants : | 1 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Inscriptions clôturées |
Délai d'inscription : | - |
Groupe H
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | les mercredis 24 janvier, 6 mars et lundi 6 mai 2024 de 18 à 20 heures |
Lieu : | Ecole fondamentale de Wincrange - Schoul um Kiemel |
Nombre max. de participants : | 7 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Inscriptions clôturées |
Délai d'inscription : | - |
Public cible
Contexte professionnel : | [EF] Enseignement fondamental |
---|---|
Catégorie de fonction : | |
Informations complémentaires : | personnel enseignant et éducatif du Cycle 1 - 4 |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Langue(s) : | luxembourgeois |
---|---|
Informations : | Institut de formation de l’Éducation nationale |
Organisation : | Schmitz Véronique, institutrice spécialisée en développement scolaire |