CC-CTSA - Onboarding : Welcome on board - Wat ass Autismus? Begleedung vu Schüler a Schülerinnen mat enger Autismus-Spektrum-Stéierung an der Schoul.
(Code : B1-p-06)
Kontext / Contexte
Wärend den 2 Deeg soll eist neit Personal sech virun allem kenneléieren an een Abléck an hier néi Aarbecht kréien. Den éischten Dag gëtt de CTSA virgestallt, mat sengen Zieler a Wäerter, wéi mir schaffen a wat d'Inhalter vun eiser Aarbecht sinn.
Den 2. Dag kréien d'Participant Wësse vermellt wat eng Autismus-Spektrum-Stéierung (ASS) ass a wéi si d'Schüler/-innen aus dem CTSA an hier Famillje beschtméiglecht ënnerstëtzen a begleede kennen.
Zielsetzung / Objectifs
Wissen
Die Teilnehmer/-innen kennen:
- den CTSA
- d‘Caractéristiques vun der Autismus-Spektrum-Stéierung (ASS)
- Prioritéiten vum CTSA an d'Prise en Charge vun eiser Populatioun cible
- eis wichtegst Approche psychopédagogiques.
Fähigkeiten
Die Teilnehmer/-innen sind in der Lage:
- déi jeeweileg Besonnegheete vun eise Schüler/-innen erauszefannen an deementspriechend op si anzegoen
- ze verstoe wat d'Wichtegkeet vum strukturéierte Leieren ass
- déi verschidden alternativ Kommunikatiounsméiglechkeeten vum CTSA unzewenden an de Sënn vun deenen ze verstoen a wéi een déi verschidde Kommunikatiounsméiglechkeeten jee no Schüler uwennt (communication alternative et augmentati-CAA)
- d’Schüler/-innen ze ënnerstëtzen a jee no hiren individuelle Besoin ze fuerende
- op hier sozial an emotional Kompetenzen anzegoen
- déi verschidden an individuell Verhalensweise vun de Kanner mat enger ASS ze verstoen
- individuel Adaptatiounen obzestellen
- hier Aarbecht ze dokumentéieren an ze reflektéieren.
Haltung
Die Teilnehmer/-innen sollen:
- d’Schüler/-innen an hir Familljen ënnerstëtzen a begleeden
- eng professionell Haltung géigeniwwer de Schüler/-innen, hire Familljen an hiren Aarbechtskolleegen, wéi och soss ënnert Professioneller anhuelen.
Inhalt / Contenu
- Fonctionnement vum CTSA
- Virstellung vun de 4 verschidden Unitéiten
- Fonctionnement vun eise Klassen a vun der ISA
- Procédures vum CTSA
- Wat ass ASS a wéi kenne mir Schüler a Schülerinnen bestméiglechst begleeden an ënnerstëtzen.
Arbeitsformen / Approche méthodologique
- Präsentatioun
- Théorie
- Austausch
- Gruppenaarbecht.
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Sabine Angelsen, Directrice du CTSA, pédagogue
Claude Frosio, Directeur adjoint du CTSA, éducateur gradué
Pierre Biver, Gestionnaire de projets
Caroline Hoffmann, éducatrice graduée et coordinatrice de l'unité enseignement – Intervention spécialisée ambulatoire (ISA)
Laura Picariello, psychomotricienne et coordinatrice de l'unité rééducation et thérapie
Serge Reiland, éducateur gradué et responsable de section « post-fondamental – préparation à la vie active et autonome »
Sandra Scheidweiler, pédagogue du CTSA et déléguée à la formation
Sandy Vidalé, psychologue et coordinatrice de l'unité enseignement – Intervention spécialisée ambulatoire (ISA)
Anne Wagner, psychologue et coordinatrice de l'unité de diagnostic, de conseil et de suivi
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | 1. en présentiel à Leudelange (CTSA) : le lundi 11 septembre 2023 de 8.30 à 13 heures 2. en présentiel à l'IFEN-Walferdange : le mardi 12 septembre 2023 de 9 à 12 et de 13 à 16 heures |
Lieu : | voir date séminaire |
Nombre max. de participants : | 20 |
Places disponibles : | 5 |
Statut de la formation : | Formation attestée |
Délai d'inscription : | - |
Public cible
Contexte professionnel : | |
---|---|
Catégorie de fonction : | |
Informations complémentaires : | personnel du CTSA |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Langue(s) : | luxembourgeois |
---|---|
Informations : | Sandra Scheidweiler, sandra.scheidweiler@cc-ctsa.lu; Claude Frosio, claude.frosio@cc-ctsa.lu |