Interkulturell Ëffnung - E Schlëssel am Ëmgang mat Diversitéit am Klassesall
(Code : A-d-16)
Kontext / Contexte
Interkulturalitéit ass an eiser kulturell a sproochlech divers gepräägter Gesellschaft längst keen onbekannte Begrëff méi, an awer ginn et vill verschidden Definitiounen. Oft ass net ganz kloer wat dann elo genee dorënner ze verstoen ass oder wat fir eng konkret Virstellung domat zesummen hänkt.
Dës Formatioun riicht sech u jiddereen, mat oder ouni Virwëssen, dee sech fir d’Thema interesséiert oder sech dovunner begeeschtere loosse wëll. Si bitt Inspiratioun an Iddien, wéi Interkulturalitéit an der Klass gefërdert a gelieft ka ginn.
Zielsetzung / Objectifs
Wëssen
D'Participantë/-teë:
- kréien e kriteschen Abléck an d’Diversitéit zu Lëtzebuerg
- kenne Grondbegrëffer a Konzepter ronderëm d’Interkulturalitéit
- sinn sech der Vernetzung vu Sprooch a Kultur bewosst
- kennen d’Grondlage vun der interkultureller Kommunikatioun.
Fäegkeeten
D'Participantë/-teë si capabel:
- déi eege kulturell Prägung bewosst ze reflektéieren
- an engem vun Diversitéit gepräägten Ëmfeld kulturell kompetent handelen ze kënnen
- an interkulturelle Situatiounen effektiv ze kommunizéieren
- Aktivitéiten am Beräich vun der interkultureller Bildung an de schouleschen Alldag anzebauen.
Haltung
D'Participantë/-teë sinn:
- oppe fir Diversitéit a kulturell Ënnerscheeder
- bereet, sech kritesch mat hirer Liewenswelt, där vun de Schüler.innen an hire Familljen auserneen ze setzen
- léisungsorientéiert am Ëmgang mat Gemeinsamkeeten an Ënnerscheeder
- respektvoll a wäertschätzend vis-à-vis vun aneren.
Inhalt / Contenu
- Sproochlech a kulturell Diversitéit zu Lëtzebuerg
- Grondlagen a Begrëffserklärungen am Beräich vun der Interkulturalitéit
- Interkulturell Kommunikatioun
- Interkulturell Bildung an der Praxis
- Inspiring practice.
Dës Blended learning-Formatioun huet 3 Deeler:
E-learning (3 Stonnen, asynchron a muss virun de Presenzseminären gemaach ginn):
- Grondlagen a Begrëffserklärungen am Beräich vun der Interkulturalitéit
- Interkulturalitéit
- Kulturell Prägung
- Selbstreflexioun.
Presenzseminär 1 (3 Stonnen):
- Reflexioun
- Austausch
- Interkulturell Bildung
- Ressourcen.
Presenzseminär 2 (3 Stonnen):
- Praktesch Ëmsetzung vun Interkulturalitéit an der Schoul an Austausch
- Interkulturell Kommunikatioun
- Ressourcen.
Arbeitsformen / Approche méthodologique
- Virstellung vu Konzepter an Aktivitéiten
- autonom Léierphas
- Selbstreflexioun
- interaktiv Aktivitéiten
- Diskussioun an Austausch.
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Service de l’intégration et de l’accueil scolaires (SIA)
Remarques / Anmerkung
Vous recevrez le lien d'accès à l’espace Moodle au plus tard un jour avant le début de la formation. Veuillez vous connecter avec vos identifiants IAM pour accéder au cours.
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | Blended learning |
---|---|
Date : | 1. en ligne asynchrone sur Moodle : travail individuel entre le lundi 25 septembre et le jeudi 26 octobre 2023 (3 heures) 2. en présentiel à l’IFEN-Walferdange : les jeudis 26 octobre et 16 novembre 2023 de 14 à 17 heures |
Lieu : | Formation en blended learning : séances en présentiel et en ligne |
Nombre max. de participants : | 25 |
Places disponibles : | 7 |
Statut de la formation : | Formation attestée |
Délai d'inscription : | - |
Groupe B
Modalité : | Blended learning |
---|---|
Date : | 1. en ligne asynchrone sur Moodle : travail individuel entre le lundi 22 janvier et le jeudi 8 février 2024 (3 heures) 2. en présentiel à l’IFEN-Walferdange : les jeudis 8 et 29 février 2024 de 14 à 17 heures |
Lieu : | Formation en blended learning : séances en présentiel et en ligne |
Nombre max. de participants : | 25 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Formation annulée |
Délai d'inscription : | - |
Groupe C
Modalité : | Blended learning |
---|---|
Date : | 1. en ligne asynchrone sur Moodle : travail individuel entre le mardi 23 avril et le jeudi 23 mai 2024 (3 heures) 2. en présentiel à l’IFEN-Walferdange : les jeudis 23 mai et 13 juin 2024 de 14 à 17 heures |
Lieu : | Formation en blended learning : séances en présentiel et en ligne |
Nombre max. de participants : | 25 |
Places disponibles : | 13 |
Statut de la formation : | Inscriptions en cours |
Délai d'inscription : | - |
Public cible
Contexte professionnel : | [EF_C1] Enseignement fondamental-Cycle 1 [EF_C2-4] Enseignement fondamental-Cycle 2-4 [ES] Enseignement secondaire [FA] Formation des adultes [EPS] Prise en charge éducative et psycho-sociale |
---|---|
Catégorie de fonction : | Personnel enseignant Personnel éducatif et psycho-social Personnel dirigeant et coordonnant |
Informations complémentaires : | personnel enseignant, éducatif et psycho-social |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Langue(s) : | luxembourgeois, allemand, français |
---|---|
Informations : | Eric Anen - Eric.Anen@men.lu |
Organisation : | formation organisée en collaboration avec le Service de l’intégration et de l’accueil scolaires (SIA) |