Online: Mobile app development for 12 year-old onwards
(Code : D6-a-149)
Kontext / Contexte
Since coding is implemented in primary schools from this year, it will be important to start early and get the children introduced to coding. This course will show the teachers how to introduce children age 12 year onwards to coding with unplugged activities and developing mobile apps with MIT AppInventor.
Zielsetzung / Objectifs
Participants will learn:
- Basic Computer Science concepts
- Computational thinking, problem-solving
- Building mobile apps with MIT App Inventor.
Participants will be able to:
- Integrate unplugged or offscreen activities into the classroom
- Create stories, animations, games, apps using MIT AppInventor
- Integrate creative computing into the classroom.
Participants should be:
- open-minded
- creative
- willing to introduce new age concepts for the young children
- inspired to inspire
Inhalt / Contenu
Session 1 – Video tutorial: Four seasons – learn how to create an app, change the background, move through screens, and respond to events
Session 2 – Video tutorial: Tell me a story – learn how to create an app that speaks out the story written
Session 3 – Live session on MS Teams: Questions, comments, sharing of projects created by participants, ideas on how to extend it to the classroom
Session 4 – Video tutorial: Introduction to Computer Science concepts – Unplugged or offscreen activity Binary
Session 5 – Video tutorial: Flip a Coin – learn how to make a game where the user can flip a coin and randomly a side is selected
Session 6 – Live session on MS Teams: Questions, comments, sharing of projects created by participants, ideas on how to extend it to the classroom
Session 7 – Video tutorial: Get the Gold – learn how to create a game by responding to events
Session 8 – Video tutorial: Mole Mash – learn how to create a game by responding to events
Session 9 – Live session on MS Teams: Questions, comments, sharing of projects created by participants, ideas on how to extend it to the classroom
Arbeitsformen / Approche méthodologique
Self-paced learning, individual work, presentations, group work
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Sharma Madhumalti, Founder and President Workshop4Me a.s.b.l. Simplify Coding, EU Code Week Ambassador, Luxembourg, EU Robotics National Coordinator, Luxembourg
Remarques / Anmerkung
Need to have a Gmail account. Need to have an Android phone or tablet to test the app or alternatively download the emulator form the MIT AppInventor site - https://appinventor.mit.edu/explore/ai2/setup-emulator.html
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | En ligne |
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Date : | 1. en ligne sur Moodle: a partir du mercredi 23 février jusqu'au mardi 2 mars 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 2. en ligne sur Moodle: a partir du mercredi 4 mars jusqu'au mardi 9 mars 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 3. en ligne sur MS Teams: le mercredi 10 mars 2021 de 16 à 17.30 heures 4. en ligne sur Moodle: a partir du mercredi 17 mars jusqu'au mardi 22 mars 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 5. en ligne sur Moodle: a partir du mercredi 23 mars jusqu'au mardi 20 avril 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 6. en ligne sur MS Teams: le mercredi 21 avril 2021 de 16 à 17.30 heures 7. en ligne sur Moodle: a partir du mercredi 28 avril jusqu'au mardi 4 mai 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 8. en ligne sur Moodle: a partir du mercredi 5 mai jusqu'au mardi 11 mai 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 9. en ligne sur MS Teams: le mercredi 12 mai 2021 de 16 à 17.30 heures |
Lieu : | Formation en ligne |
Nombre max. de participants : | 15 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Form annulée |
Délai d'inscription : | - |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Ordre/s d'enseignement : | C2-C4, ES |
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Public cible : | personnel enseignant et éducatif de l'EF (Cycle 2-4) et l'ES |
Langue(s) : | english |
Informations : | Institut de formation de l’Éducation nationale |