Online: Creative Computing Starter for 8- 12-year-olds
(Code : D6-a-147)
Kontext / Contexte
Since coding is implemented in primary schools from this year, it will be important to start early and get the children introduced to coding. This course will show the teachers how to introduce young children age 8 to 12 years to coding with unplugged activities and Scratch.
Zielsetzung / Objectifs
Participants will learn:
- Basic Computer Science concepts
- computational thinking, problem solving
- creative computing with Scratch .
Participants will be able to:
- integrate unplugged or offscreen activities into the classroom
- create stories, animations, games using Scratch
- integrate creative computing into the classroom.
Participants should be:
- open minded
- creative
- willing to introduce new age concepts for the young children
- inspired to inspire
Inhalt / Contenu
Session 1 – Video tutorial: Capture the moment – learn how to create an animation by adding sprites, making them move, and respond to events
Session 2 – Video tutorial: Jumping on the Trampoline – learn how to create a story by making sprites move, jump, glide, positions, change costumes, backgrounds and respond to events
Session 3 – Live session on MS Teams: Questions, comments, sharing of projects created by participants, ideas on how to extend it to the classroom
Session 4 – Video tutorial: Introduction to Computer Science concepts – Unplugged or offscreen activity Conditionals with cards
Session 5 – Video tutorial: Dress me up – learn how to change the look of sprite via different costumes
Session 6 – Live session on MS Teams: Questions, comments, sharing of projects created by participants, ideas on how to extend it to the classroom
Session 7 – Video tutorial: Maze Game – learn how to create a game by making sprites respond to button clicks, sounds, changing backdrops
Session 8 – Video tutorial: A beautiful day – learn how to create game to plant seeds and grow different flowers and trees
Session 9 – Live session on MS Teams: Questions, comments, sharing of projects created by participants, ideas on how to extend it to the classroom
.
Arbeitsformen / Approche méthodologique
Self-paced learning, individual work, presentations, group work
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Sharma Madhumalti, Founder and President Workshop4Me a.s.b.l., Simplify Coding, EU Code Week Ambassador, Luxembourg
EU Robotics National Coordinator, Luxembourg
Remarques / Anmerkung
Need to have an account created in Scratch.
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | En ligne |
---|---|
Date : | 1. en ligne sur Moodle: a partir du jeudi 25 février jusqu'au mercredi 3 mars 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 2. en ligne sur Moodle: a partir du jeudi 4 mars jusqu'au mercredi 10 mars 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 3. en ligne sur MS Teams: le jeudi 11 mars 2021 de 16 à 17.30 heures 4. en ligne sur Moodle: a partir du jeudi 18 mars jusqu'au mercredi 24 mars 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 5. en ligne sur Moodle: a partir du jeudi 25 mars jusqu'au mercredi 21 avril 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 6. en ligne sur MS Teams: le jeudi 22 avril 2021 de 16 à 17.30 heures 7. en ligne sur Moodle: a partir du jeudi 29 avril jusqu'au mercredi 5 mai 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 8. en ligne sur Moodle: a partir du vendredi 7 mai jusqu'au mercredi 19 mai 2021 (1 heure: phase d'apprentissage individuelle) 9. en ligne sur MS Teams: le jeudi 20 mai 2021 de 16 à 17.30 heures |
Lieu : | Formation en ligne |
Nombre max. de participants : | 15 |
Places disponibles : | 0 |
Statut de la formation : | Form annulée |
Délai d'inscription : | - |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Ordre/s d'enseignement : | C2-C4 |
---|---|
Public cible : | personnel enseignant et éducatif du Cycle 2-4 |
Langue(s) : | anglais |
Informations : | Institut de formation de l’Éducation nationale |