Drama in the EFL classroom? How to promote students' English language acquisition via drama techniques and activities
(Code : D1-a-40)
Présentation
Modalités pratiques, périodes et lieux
Kontext / Contexte
Part of ALEA's 'Festival of English-Language School Theatre - F.E.S.T. 2018'
Zielsetzung / Objectifs
Levels A2-C1:
- to help students improve their reading, speaking, listening and writing skills by means of a variety of drama techniques and activities.
Inhalt / Contenu
The central aim of this workshop is to show how to incorporate specific drama activities and techniques within the EFL (English as a Foreign Language) classroom, demonstrating drama's ability to foster students' language skills.
Arbeitsformen / Approche méthodologique
Lecture-type presentation, actively involving participants.
Referent, Referentin / Formateur, formatrice
Laure Schreiner, professeure, ALEA comité
Valérie Olinger, professeure-candidate, ALEA comité
Termin / Date et horaire
Groupe A
Modalité : | Présentiel |
---|---|
Date : | le dimanche 25 février 2018 de 13 à 14.30 heures |
Lieu : | Maison de la culture Mersch |
Nombre max. de participants : | 20 |
Places disponibles : | 7 |
Statut de la formation : | Formation attestée |
Délai d'inscription : | - |
Public cible
Contexte professionnel : | [ES] Enseignement secondaire |
---|---|
Catégorie de fonction : | Personnel enseignant |
Informations complémentaires : | enseignant/e/s d'anglais ESC et ESG |
Praktische Hinweise / Informations pratiques
Langue(s) : | anglais |
---|---|
Informations : | Institut de formation de l’Éducation nationale |
Organisation : | formation organisée en coopération avec ALEA a.s.b.l. (Association Luxembourgeoise des Enseignants d'Anglais) et BGT - English Theatre Company |